صفحه 49 از 529 نخستنخست ... 30313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676899149 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 481 به 490 از 5288
  1. #481
    کاربر اخراج شده

    محل سکونت
    تبریز
    نوع حیوان خانگی
    مینا - مرغ عشق - عروس
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    شماره عضویت
    4731
    نقل قول نوشته اصلی توسط attakh نمایش پست ها
    سلام دوستان .
    چند وقت پیش یه مطلبی نوشتم که الان با تجربه های جدیدم میخوام کاملش کنم .

    مطلب از قرار زیر بود .



    بعد شیکرا جان و چند نفر دیگه جواب هایی به من دادن که جواب داوینچی بیشتر از همه خورد توی ذوقم .

    این جواب به قرار زیر بود :



    اونوقت دوست نداشتم حرف های داوینچی را قبول کنم ولی حالا ... .

    این مطلب را فقط برای این مینویسم که افرادی که تازه میان و شروع میکنن به خودن تاپیک (از اول) با این تجربه ها آشنا بشن .

    من همش فکر میکردم که سالار داره باهام کنار میاد و بهم علاقه پیدا میکنه . همش به خودم تلقین می کردم . تا اینکه چند هفته پیش اومد توی پذیرایی و از اونجا رفت روی درخت مصنوعی که کنار دیوار بود . بعد از چند ساعت که اونجا خوش گذرانی کرد من خواستم ببرمش توی اتاق که یه دفعه پر زد رفت توی آشپزخانه و خودش را محکم زد به شیشه و افتاد زمین . اول گفتم شاید اتفاقی بوده . دوباره رفتم سمتش رفت عقب و پرواز کرد و مجددا خودش را زد به شیشه . اینجا بود که فهمیدم همه تصورم راجع به یک پرنده بالغ اشتباه بوده . فهمیدم که با شرایط کنار نیومده و فقط داره تحمل میکنه (بعد از سه ماه) .

    الان دیگه با مطلب داوینچی تمام و کمال موافقم و اگر کسی از من در مورد خرید طوطی بالغ سوال کنه دقیقا همین جواب ها را بهش میگم .

    حالا میخوام طبق تجربه ی خودم پست داوینچی را تکمیل کنم .

    ((((اما آیا به این معنیه که حالا که طوطیمون عاطفه نداره هر کاری دوست داریم باهش بکنیم؟! جواب منفیه.... اما چرا؟ چون هر چند موجودات زنده ی دیگه عاطفه ندارن ولی درد رو که میفهمن ، خوشحالی و ناراحنتی و تو لک رفتن که براشون پیش میاد، و دلیل همه اینا غریزه هست، یکی از پایه های غریزه هم حافظه هست،))))

    بله یک مشکل مهم در برابر اهلی شدن یک پرنده بالغ همین حافظه است . حافظه ای که بخش اعظم اون در کودکی شکل گرفته . این حافظه به اون میگه از انسان بترس و اون هم فقط اختیار داره که بگه چشم . همین . مثل این انیمیشن ها نیست که یک موجودی بتونه بر خلاف آنچه که همه ی همنوعانش دارن کاری انجام بده . اگر اینطور بود ما در زندگی موجودات دیگر شاهد تحول و پیشرفت و دگرگونی بودیم .

    سوال : آیا به هیچ وجه نمیشود یک پرنده بالغ را اهلی کرد ؟
    جواب : اهلی نه ، ولی ایجاد یک حافظه جدید آری . منظور از ایجاد حافظه جدید چیست ؟ همونطور که در اظهار نظر اولیه ام گفتم ظاهرا من در حال ایجاد حافظه ای جدید برای پرنده ام بودم . همینکه یک ماه مراحل غذا دادن از چوب تا انگشت را تکرار کردم تا اینکه این عمل کاملا در ذهنش ثبت شد که انگشت خطر ندارد . آن هم نه با این مفهوم که انگشت خطر ندارد ، بلکه با این مفهوم که انگشت غذا دارد !!!!

    اگر یادتان باشد چند وقت پیش گفتم که حالت ترس سالار به حالت تهاجمی تبدیل شده . وقتی دستم را به سمتش میبرم علاوه بر اینکه میترسه به سمتش حمله می کنه .
    بر خلاف تصور من این حالت حمله و تهاجم نبود . بلکه ناشی از همین مفهوم جدید بود که """دست غذا دارد""" او منقارش را نه به خاطر حمله بلکه به خاطر غذا باز میکرد . در واقع او نسبت به جلو آمدن دست شرطی شده بود . پس با نوکش به طرف دستم حمله میکرد و وقتی انگشتم را میگرفت و می فهمید که غذا در آن نیست فرار میکرد . و من این عمل را به تهاجم و ترس بیشتر خودش تفسیر میکردم . که بعدها با توجه بیشتر به حالت گرفتن غذا از دست ، متوجه این مطلب شدم .

    من در این تجربه ی جدیدم دریافتم که این شرطی شدن ها (یا به به قول خودم ایجاد حافظه ی جدید) بستگی به هوش و سن پرنده دارد . اینکه پرنده یک موضوع جدید را قبول کند متناسب با سن و هوش او ممکن است یک روز یا حتی چند ماه طول بکشد . به عنوان مثال من ابتدا توانستم سالار را نسبت به این حالت از دست که در عکس زیر موجود است شرطی کنم .

    اما دست همچنان برای او خطر داشت . فقط انگشتی که به فرم بالا گرفته میشد مساوی بود با غذا . بعد نسبت به حالت زیر شرطی شد .

    بعد هم نسبت به این حالت از دست شرطی شد .


    اما همه ی اینها در حالتی بود که دست از بالا به سمت پرنده بیاید ولی اگر دست را مثلا از پایین می آوردم شرط برقرار نبود و پرنده پاسخ منفی میداد .

    منظور من این است که برای اینکه یک پرنده بالغ را با توجه به سن و هوش آن اهلی کنیم باید تمام حالاتی که از پرنده توقع داریم را به صورت شرط در آوریم . آن هم با جایزه و دادن غذای مورد علاقه . و این را هم در نظر داشته باشیم که غریزه همیشه قوی تر از ماست .

    اینکه رفتار پرنده هایی که از جوجگی بزرگ میشوند بعد از بلوغ کمی تغییر میکند و یا بعد از جفت انداختن پرنده اهلی تمام آموزش ها به مرور فراموش میشود ناشی از همین حقیقت است که همیشه قدرت غریزه در این پرنده ها بیشتر از قدرت انسان در ایجاد حافظه ی جدید است .

    توصیه من نیز به همه کسانی که میخواهند با پرنده ها دوست باشند بزرگ کردن جوحه است نه اهلی کردن پرنده بالغ . اظهار نظر قبلی خودم را نیز ناشی از نگاه بیش از حد آرمانی به پرندگان و شاید تاثیر کارتن هایی که از کودکی میدیدیم می دانم .

    در ضمن اظهار نظر فعلی من نیز قطعا خالی از اشکال نیست و با بیشتر شدن تجربه و نظرات دوستان کاملتر و یا اصلاح خواهد شد .

    بعدا باید یک مقاله کامل راجع به تجربیاتم بنویسم .

    سلام

    دوست عزیز من حرفهای شما کاملا درست و بدون ایراد هست ولی چند تا اینجا مسئله پیش میاد.
    1-تشویق برای بزرگ کردن جوجه برای هر کسی امکان پذیر نیست چرا که عده ای تجربه بزرگ کردن جوجه را ندارن و عده ای هم نمیتونن از عهده مخارج اون بربیان.به عنوان مثال خودم تا حالا 5 جوجه ملنگو خریدم و همشون هم از دستم رفتن.هر بار هم که خریدم سعی کردم اشتباه های دفعه پیش را تکرار نکنم ولی بازم با شکست مواجه شدم.چرا؟؟؟چراش چند دلیل داره:

    الف)اول اینکه بیشتر اونایی که موفق به بزرگ کردن جوجه شدن اگه ازشون سوال کنید حتما از سرلاک مخصوص پرندگان استفاده کردن که قیمت نیم کیلوی آن حدودا بین 40 الی 50 هزار هست که برای هر کسی از جمله خودم خریدنش امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست.

    ب)شما ممکنه یه جوجه رو تو مغازه انتخاب کنید که به نظر خیلی بازیگوش و سالم به نظر میاد غافل از اینکه درونش چیز دیگری نهفته مانند بیماری خطرناک که به مرور زمان پیشرفت کرده و بعد از مدتی جوجه را به کام مرگ میکشونه.

    ج)ممکن است هم جوجه سالم بوده و هم از سرلاک مخصوص استفاده شود ولی نحوه صحیح غذا دادن را بلد نباشیم در این صورت غذا در چینه دان جوجه تبدیل به قارچ و باکتری شده و در مدت بسیار کوتاهی الارغم میل باطنی ما جوجه را با دستهای خودمون بدون اینکه خودمون متوجه باشیم مریض کرده و نهایتا باعث مرگش شویم.

    پس نتیجه اینکه افراد بسیار اندکی هستند که قادر به بزرگ کردن جوجه خواهند بود مصداق حرفهایم همین سایت خودمون یه گشت بزنید متوجه خواهید شد که چند کاربر جوجه خود را از دست داده اند.(اخیرا نفیسه جان که چقدر زحمت کشید و چندین ماه تحت نظارت دامپزشک پرندش مواظب بود ولی آخرش چی بنده خدا اوایل جهت مواظبت بهتر جوجه رو با خودش به محل کارش میبرد به نظرتون بیشتر از این هم میشه مواظبش بود؟یا مینای 2.5 ماهه خودم)


    پس چاره چیست ؟؟؟

    1- خرید پرنده بالغ
    2-خرید پرنده ای که تازه دون خور شده

    دومی باز امکان مرگ برای پرنده هست ولی اگه بتونیم خوب مواظبت کنیم خواهیم دید که در کوتاه مدتپرنده با ما انس خواهد گرفت که تقریبا در عیار جوجه خواهد بود.

    اولی همان برمیگرده به مورد خود شما.بله چون پرنده از دوران تولد تا زمانی که بدست ما رسیده در محیط طبیعی خود بطور آزاد بزرگ شده و وحشی بودن در ذاتش هست ولی این دلیل نمیشه که اصلا نتونیم پرنده رو اصلاح کنیم و بهش این حس بدیم که به ما اعتماد کرده و ارتباط برقرار کند.صبر و حوصله و رفتار اصولی مطمئنا نتیجه خواهد داد چرا که باز اگر در همین سایت بگردید کسانی هستند که کاسکوی وحشی خریده اند ولی الان صاحب کاسکویی هستند که علاوه بر اهلی شدن چندین کلمه هم حرف میزند.

    پس نتیجه کل اینکه جوجه بزرگ کردن برای هر کسی امکان پذیر نیست(به خاطر دلایلی که عرض کردم) ولی با صبر و حوصله و رفتار اصولی و صحیح امکان انس گرفتن با پرنده به صورت درصد بالا امکان پذیر می باشد علاوه بر آن خطر مرگ و میر هم به صورت چشم گیر کاهش خواهد یافت.

    با تشکر



  2. #482
    کاربرفعال

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    طوطی طوق دار هندی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    شماره عضویت
    4130
    نقل قول نوشته اصلی توسط shahab نمایش پست ها

    سلام

    دوست عزیز من حرفهای شما کاملا درست و بدون ایراد هست ولی چند تا اینجا مسئله پیش میاد.
    1-تشویق برای بزرگ کردن جوجه برای هر کسی امکان پذیر نیست چرا که عده ای تجربه بزرگ کردن جوجه را ندارن و عده ای هم نمیتونن از عهده مخارج اون بربیان.به عنوان مثال خودم تا حالا 5 جوجه ملنگو خریدم و همشون هم از دستم رفتم.هر بار هم که خریدم سعی کردم اشتباه های دفعه پیش را تکرار نکنم ولی بازم با شکست مواجه شدم.چرا؟؟؟چراش چند دلیل داره:
    الف)اول اینکه بیشتر اونایی که موفق به بزرگ کردن جوجه شدن اگه ازشون سوال کنید حتما از سرلاک کخصوص پرندگان استفاده کردن که قیمت نیم کیلوی آن حدودا بین 40 الی 50 هزار هست که برای هر کسی از جمله خودم خریدنش امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست.
    ب)شما ممکنه یه جوجه رو تو مغازه انتخاب کنید که به نظر خیلی بازیگوش و سالم به نظر میاد غافل از اینکه درونش چیز دیگری نهفته مانند بیماری خطرناک که به مرور زمان پیشرفت کرده و بعد از مدتی جوجه را به کام مرگ میکشونه.ج)ممکن است بند الف و ب هر دو نباشد یعنی هم جوجه سالم بوده و هم از سرلاک مخصوص استفاده شود ولی نحوه صحیح غذا دادن بلد نباشیم در این صورت غذا در چینه دان جوجه تبدیل به قارچ و باکتری شده و در مدت بسیار کوتاهی الارغم میل باطنی جوجه را با دستهای خودمون بدون اینکه خودمون متوجه باشیم مریض کرده و نهایتا باعث مرگش شویم.

    پس نتیجه اینکه افراد بسیار اندکی هستند که قادر به بزرگ کردن جوجه خواهند بود مصداق حرفهایم همین سایت خودمون یه گشت بزنید متوجه خواهید شد که چند کاربر جوجه خود را از دست داده اند.


    پس چاره چیست ؟؟؟

    1- خرید پرنده بالغ
    2-خرید پرنده ای که تازه دون خور شده

    دومی باز امکان مرگ برای پرنده هست ولی اگه بتونیم خوب مواظبت کنیم خواهیم دید که در کوتاه مدت شاهد انس با پرنده اتفاق خواهد افتاد.

    اولی همان برمیگرده به مورد خود شما.بله چون پرنده از دوره متولد تا زمانی که بدست ما رسیده در محیط طبیعی خود بطور آزاد بزرگ شده و وحشی بودن در ذاتش هست ولی این دلیل نمیشه که اصلا نتونیم پرنده رو اصلاح کنیم و بهش این حس بدیم که به ما اعتماد کرده و ارتباط برقرار کند.صبر و حوصله و رفتار اصولی مطمئنا نتیجه خواهد داد چرا که باز اگر در همین سایت بگردید کسانی هستند که کاسکوی وحشی خریده اند ولی الان صاحب کاسکویی هستند که علاوه بر اهلی شدن چندین کلمه هم حرف میزند.

    پس نتیجه کل اینکه جوجه بزرگ کردن برای هر کسی امکان پذیر نیست(به خاطر دلایلی که عرض کردم) ولی با صبر و حوصله و رفتار اصولی و صحیح امکان انس گرفتن با پرنده به صورت درصد بالا امکان پذیر می باشد.

    با تشکر
    اون که بله . مثلا خود من توی این چند وقت کلی مطالعه کردم ولی هنوز حاضر نشدم یه جوجه را به فرزندی قبول کنم . میخوام صبر کنم تا اولا به احتمال زیاد یه بسته سرلاک مخصوص بگیرم و حتما یه دستگاه مخصوص برای ایجاد دما و رطوبت مناسب برای پرنده درست کنم . البته این برنامه ی تابستونم هست که به کمک همه احتیاج دارم . چون تا اینجایی که من فهمیدم عمده ترین علت مرگ این خوشگل ها دما و تغذیه است . تا الان هم کار های زیادی کردم . دعا کنید بتونم این دستگاه را درست کنم . شاید بشه اون را به تولید انبوه هم رسوند .

    بعد راجع به کاسکو هم باید بگم هوش اون خیلی بیشتر از ملنگو هست . گفتم که ایجاد حافظه ی جدید بستگی به هوش و سن پرنده داره . مثلا اگر برای غذا دادن با انگشت به سالار من باید یک ماه تلاش میکردم این مدت برای یک کاسکو شاید دو روز باشه . و اون خیلی زود شرطی بشه . ولی باز هم محبت به اون شکلی که در جوجه ها هست شکل نمیگیره .

  3. #483
    کاربر اخراج شده

    محل سکونت
    تبریز
    نوع حیوان خانگی
    مینا - مرغ عشق - عروس
    تاریخ عضویت
    Jun 2011
    شماره عضویت
    4731
    نقل قول نوشته اصلی توسط attakh نمایش پست ها
    اون که بله . مثلا خود من توی این چند وقت کلی مطالعه کردم ولی هنوز حاضر نشدم یه جوجه را به فرزندی قبول کنم . میخوام صبر کنم تا اولا به احتمال زیاد یه بسته سرلاک مخصوص بگیرم و حتما یه دستگاه مخصوص برای ایجاد دما و رطوبت مناسب برای پرنده درست کنم . البته این برنامه ی تابستونم هست که به کمک همه احتیاج دارم . چون تا اینجایی که من فهمیدم عمده ترین علت مرگ این خوشگل ها دما و تغذیه است . تا الان هم کار های زیادی کردم . دعا کنید بتونم این دستگاه را درست کنم . شاید بشه اون را به تولید انبوه هم رسوند .

    بعد راجع به کاسکو هم باید بگم هوش اون خیلی بیشتر از ملنگو هست . گفتم که ایجاد حافظه ی جدید بستگی به هوش و سن پرنده داره . مثلا اگر برای غذا دادن با انگشت به سالار من باید یک ماه تلاش میکردم این مدت برای یک کاسکو شاید دو روز باشه . و اون خیلی زود شرطی بشه . ولی باز هم محبت به اون شکلی که در جوجه ها هست شکل نمیگیره .

    راجع به دستگاه من میتونم کمکتون کنم.من لیسانس الکترونیک دارم میتونم تو این کار کمکت کنم.البته چیز خاصی نداره.تا حالا کیس های کامپیوتری جدید دیدی؟؟؟؟؟؟یا لپ تاب که کار میکنه بهش توجه کردی؟؟
    اگه توجه کرده باشی میبینی که بعد از مدتی فن لپ تاپ با گرم شدن دستگاه شروع به کار میکنه و بعد دوباره خاموش میشه.
    کار شما هم دقیقا همینه.چند خط برنامه میخواد با یکم سخت افزار.مثلا تو برنامه بنویسی اگه دما (مثلا 35 درجه) کمتر شد هیتر روشن کن و اگه دما به حد 35 رسید هیتر خاموش کن واگه دما از 35 بالاتر رفت مثلا فلا دریچه رو باز کن که هوای گرم تخلیه بشه و دما وقتی به حد مورد نظر رسید دریچه رو ببند.کار بسیار ساده ای هست.ماه عسل کار ثابت ماندن دما در حد 35 درجه هست.شما با استفاده از یک دماسنج الکترونیکی گرما رو به ولتاژ تبدیل میکنید و اون مقدار ولتاژ به ورودی یه آی سی avr میدید و برنامه آی سی هم توی آی سی پروگرم میکنید و خروجی های آی سی هم یکیش به یه هیتر ایجاد کننده گرما و اون یکی خروجی هم به یه موتور کوچولو که مثلا یه روزنه ای رو در جعبه باز کنه که گرما از اون روزنه خارج بشه و یه lcd جهت نمایش دمای داخل جعبه که محل نگهداری جوجه هست.البته شرایط ایمنی رو هم باید درنظر بگیری که گرمای هیتر مستقیما به جوجه نرسه که باعث سوختنش بشه .مثلا باید هیتر ته جعبه تعبیه بشه و بالای اون یه سطح سوراخدار باشه که گرما به صورت ملایم به درون جعبه دمیده بشه.من در خدمتتم دوست عزیز من.

  4. #484
    کاربر موثر

    محل سکونت
    اطلاعاتی وارد نشده
    نوع حیوان خانگی
    اطلاعاتی وارد نشده
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    4320
    نقل قول نوشته اصلی توسط nafiseh65 نمایش پست ها
    سلام به همه
    نعنا حالش خوب نیست
    مریض شده چیزی نمیخوره و همش پف میکنه خودشو و چرت میزنه امروز ساعت 4میبرمش دکتر ولی تا قبل از اون کاری هست که بتونم انجام بدم؟
    نگرانم
    سلام

    واقعا متاسفم نفیسه خانم.... شاید انقدر که برای شما ناراحت شدم برای دوستای دیگه یا خودم ناراحت نشده بودم چون میدونم کلی بهش وابسته شده بودید و کلی هم براش زحمت کشیدید.... راستش وقتی پست زدید که تا ساعت چهار میبرید خواستم بگم آب عسل و اینا بدید ولی چون خودم قبلا توی شرایط شما بودم و میدونستم به احتمال زیاد از دستش میدید نتونستم یک کلمه هم
    تایپ کنم

    این تجربیات تلخ بار ها و بار ها دارن تکرار میشن برای همین از همه دوستانی که این تاپیک ها رو مطالعه میکنند خواهش میکنم طرف جوجه سرنگی نرن.... لاافل تا زمانی که کاملا حرفه ای شده باشن.... هرچند جوجه ای که آدم خودش بزرگ کنه یک لطف دیگه داره ولی باور کنید به آه و ناله بعدش نمیارزه.... اگر تمایل دارید با یک پرنده دوست بشید و جزئی از زندگیتون بشه خواهش میکنم بسپریدش به افراد حرفه ای.... فکر میکنید همین نفیسه خانم تا حالا چقدر خرج طوطیش کرده باشه خوبه؟ خوب همون رو بدید به یک فرد حرفه ای تا جوجتون رو بزرگ کنه دیگه

    موفق باشید

  5. #485
    همکار قدیمی (تیم مدیریت کل انجمن)

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    ککاتیل
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    4193
    نقل قول نوشته اصلی توسط Da Vinci نمایش پست ها
    سلام

    واقعا متاسفم نفیسه خانم.... شاید انقدر که برای شما ناراحت شدم برای دوستای دیگه یا خودم ناراحت نشده بودم چون میدونم کلی بهش وابسته شده بودید و کلی هم براش زحمت کشیدید.... راستش وقتی پست زدید که تا ساعت چهار میبرید خواستم بگم آب عسل و اینا بدید ولی چون خودم قبلا توی شرایط شما بودم و میدونستم به احتمال زیاد از دستش میدید نتونستم یک کلمه هم
    تایپ کنم

    این تجربیات تلخ بار ها و بار ها دارن تکرار میشن برای همین از همه دوستانی که این تاپیک ها رو مطالعه میکنند خواهش میکنم طرف جوجه سرنگی نرن.... لاافل تا زمانی که کاملا حرفه ای شده باشن.... هرچند جوجه ای که آدم خودش بزرگ کنه یک لطف دیگه داره ولی باور کنید به آه و ناله بعدش نمیارزه.... اگر تمایل دارید با یک پرنده دوست بشید و جزئی از زندگیتون بشه خواهش میکنم بسپریدش به افراد حرفه ای.... فکر میکنید همین نفیسه خانم تا حالا چقدر خرج طوطیش کرده باشه خوبه؟ خوب همون رو بدید به یک فرد حرفه ای تا جوجتون رو بزرگ کنه دیگه

    موفق باشید
    ممنون از همدردیت
    اب و عسل رو قبلش بهش داده بودم
    من از خدامه اگه کسی چنین لطفی در حقم میکرد
    ولی به قول دوستی کسی که بزرگ میکنه دیگه دلش نمیاد بفروشه
    بازم ممنون از کمکت

  6. #486
    کاربرفعال

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    طوطی طوق دار هندی
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    شماره عضویت
    4130
    نقل قول نوشته اصلی توسط shahab نمایش پست ها

    راجع به دستگاه من میتونم کمکتون کنم.من لیسانس الکترونیک دارم میتونم تو این کار کمکت کنم.البته چیز خاصی نداره.تا حالا کیس های کامپیوتر چدید دیدی؟؟؟؟؟؟یا لپ تاب که کار میکنه بهش توجه کردی؟؟
    اگه توجه کرده باشی میبینی که بعد از مدتی فن لپ تاپ با گرم شدن دستگاه شروع به کار میکنه و بعد دوباره خاموش میشه.
    کار شما هم دقیقا همینه.چند خط برنامه میخواد با یکم سخت افزار.مثلا تو برنامه بنویسی اگه دما (مثلا 35 درجه) کمتر شد هیتر روشن کن و اگه دما به حد 35 رسید هیتر خاموش کن واگه دما از 35 بالاتر رفت مثلا فلا دریچه رو باز کن که هوا گرم تخلیه بشه و دما وقتی به حد مورد نظر رسید دریچه رو ببند.کار بسیار ساده ای هست.من در خدمتتم دوست عزیز من.
    ممنون شهاب جان . بابا الکترونیکی ها گرفتن اینجا را:smile (23):

    خوشحالم که هم رشته هستیم . حالا این بحث جاش اینجا نیست . ولی یه توضیح اجمالی میدم که همه در جریان باشن بعدا که کامل شد با اجازه مدیران یه تاپیک براش ایجاد میکنم . راستش من یه روحیه ای دارم و اون اینه که دوست دارم کاری که میکنم مرگ نداشته باشه . از کارای بساز و بفروش و در رویی بدم میاد . دوست دارم توی کارم همه ی جوانب را در نظر بگیرم . فعلا دارم روی یه دستگاه کار میکنیم که کارش تنظیم دمای آب هست . با یک سنسور دقیق دیجیتالی با دقت یک صدم درجه (SHT 75) . که البته قیمتش هم زیاده . ولی خوبی ای که برای دستگاه نگهداری جوجه داره اینه که هم سنسور دماست و هم سنسور رطوبت . من میخوام علاوه بر دما با یه سیستم ایجاد رطوبت ، رطوبت مورد نیاز را هم نتظیم کنم . علاوه بر این این دستگاه باید سیستم تنظیم آلارم برای غذا دادن به جوجه با توجه به استاندارد های مختلف را داشته باشه (که این قسمتش فقط برنامه نویسی هست . ) . گذشته از این موارد که پایه کارم هست یه سری موارد آرمانی دیگه هم توی ذهنم وجود داره که فعلا نمیگم . توی برنامه نویسیش ظاهرا مشکل ندارم .

    ولی فعلا اون دستگاه تنظیم دمای آب در اولویت هست . اون را اگه درست کنم این دیگه کاری نداره . اونوقت یه تاپیک ایجاد میکنم تا با همه ی کسایی که علاقه دارن این دستگاه را مرحله به مرحله درست کنیم . بعد از کامل شدنش هم قصد دارم به صورت رایگان در سایت منتشرش کنم که اینم از اون آرمان هاست . کلا آدم آرمان گرایی هستم .

  7. #487
    کاربر موثر

    محل سکونت
    teh
    نوع حیوان خانگی
    mina
    تاریخ عضویت
    May 2011
    شماره عضویت
    4505
    نفیسه جان خیلی ناراحت شدم و اینکه درکت میکنم.

  8. #488
    کاربر موثر

    محل سکونت
    اطلاعاتی وارد نشده
    نوع حیوان خانگی
    اطلاعاتی وارد نشده
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    4320
    سلام

    درباره این مسائلی که چند پست اخیر شهاب عزیز و attakh توضیح دادن منم میخوام نظرم رو بگم فقط چون خیلی طولانی بودن با عرض معذرت نقل قول نمیکنم

    نظر شخصی من باز هم با حرف شما attakh جان و شهاب عزیز یکی نیست و تقریبا بحثی که راجع به حافظه مطرح کردید قبول ندارم....در اصل اونی که شما بهش میگید حافظه با اونی که من منظورم از "پایه اصلی غریزه" بود فرق میکنه.... بله مسلما با شرطی کردن و آموزش میشه یک پرنده کاملا وحشی رو اهلی کرد و قطعا هرچی آدم تلاش بیشتری کنه و وقت بیشتری بذاره پرندش اهلی میشه و اینم که کاسکو ها زود تر اهلی میشن به خاطر اینه که هوش بیشتری دارن و زود تر شرطی میشن.... اما نکته ای که شما بهش توجه نکردید اینه که من داشتم از دوست شدن پرنده صحبت میکردم نه از اهلی شدن؛ یعنی ممکنه حتی به جایی برسید که طوطی تون بفهمه که دیگه خطری ندارید و اون اتفاقی که توی آشپزخونه برای attakh افتاد پیش نیاد اما این دلیل نمیشه که بگیم پرنده از بودن شما خوشحاله، همونطور که گفتم فقط ترسش نمود کم تری پیدا میکنه.... بذارید یه مثالی بزنم شما حتما فیلم کینگ کونگ رو دیدید دیگه؛ خوب اونجا کارکتر کینگ کنگ خیلی هم مهربون بود و "آنا" که کینگ گرفته بودتش اینو میدونست و برای همین هیچ ترسی ازش نداشت ؛ اما آیا این باعث شد که "آنا" از کنار کینگ بودن لذت ببره؟ حالا طوطی رو بذارید جای آنا و خودتون بشید کینگ؛ امیدوارم مثالم واضح بوده باشه

    چیزی که من میگم اینه که غریزه غیر قابل تغییره و مهر تاییدشم حافظه هست درحالی که شما میگید نه با کار زیاد میشه تا حدودی "حافظه جدید" به وجود آورد.... البته اشکال از جمله من بود چون نباید از واژه های کلی استفاده میکردم تا این اشتباه پیش بیاد؛ بگذریم، ببینید منظور من از غریزه اون بخشی از وجودمون هست که امیال ما رو کنترل میکنه، یعنی میگه از بستنی خوشمون بیاد و از سوسک بدمون بیاد، حالا در نظر بگیرید طوطی بالغ با توجه به حافظه ای که در کودکی داشته به صورت غیر ارادی یاد گرفته که از آدمیزاد بدش بیاد. توجه کنید "بدش میاد" ولی دلیل نمیشه که با انسان ها کنار نیاد و شرطی نشه و ... ولی بازم بدش میاد مثل موقعی که شما از یه دارویی بدتون میاد ولی میخوریدش، بخش پردازش مغز طوطی بهش میگه آدم ها منبع غذا هستن، مفید هستن، دشمن نیستن؛ ولی این ها به هیچ وجه باعث نمیشه که پرنده وابستگی عاطفی پیدا کنه و این کار کاملا محاله (99.9999%) .... حالا فکر میکنم بتونید متوجه بشید که منظورم از بی عاطفه بودن حیوانات چیه، برای مثال ممکنه شما از عمو یا پدربزرگ یا معلم یا چه میدونم یک انسان از جامعه ای که توش زندگی میکنید بدتون بیاد و تا حدی هم ازش متنفر باشید ولی وقتی باهش زندگی کنید و از قلب مهربونش با خبر بشید نظرتون عوض میشه، این به خاطر اونه که شما عاطفه به همراه هوش سرشار دارید ولی برای حیوانات این موضوع به هیچ وجه صدق نمیکنه.... البته قبلا هم 1 دهزارم درصد جای خالی گذاشتم ولی الان جاش نیست که درباره اون توضیح بدم

    خوب حالا نتیجه ای که من از حرف هام میگم اینه که
    "اگر میخواید پرنده رو آزار ندید، طوطی بالغ نخرید"
    و اینجا نکته اشتراک حرف من و شماست. همونطور که خوب نیست بگیریم دم گربه رو قیچی کتیم یا سگهای ولگرد رو بکشیم، اینم اخلاقی و انسانی نیست که یک پرنده رو اسیر کنیم و به زور بهش مهر بورزیم.


    با سپاس

  9. #489
    کاربر موثر

    محل سکونت
    اطلاعاتی وارد نشده
    نوع حیوان خانگی
    اطلاعاتی وارد نشده
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    4320
    نقل قول نوشته اصلی توسط nafiseh65 نمایش پست ها
    ممنون از همدردیت
    اب و عسل رو قبلش بهش داده بودم
    من از خدامه اگه کسی چنین لطفی در حقم میکرد
    ولی به قول دوستی کسی که بزرگ میکنه دیگه دلش نمیاد بفروشه
    بازم ممنون از کمکت
    سلام مجدد

    نه نفیسه خانم هستن همچین کسایی، منتها اونطوری که شما میگید پیدا نمیشه، خوب اگه کسی بزرگ کنه و شما بخواین بخرید که مسلما بهتون نمیفروشه اما کسانی هستن که جوجه رو بهشون میدید و در ازای پول بزرگش میکنند یا مغازه دار هایی که جوجه رو پیش فروش میکنن و با تضمین بهتون تجویل میدند.... ولی اگر بذارید موقعی که بزرگ شد برید بخرید که دیگه فایده نداره.... من سعی میکنم براتون پیدا کنم و نتیجش رو بهتون بگم، البته توی مشهد که همین الان هم هست یا خودم هم میتونم کمکتون کنم که هزینه ای هم نداشته باشه ولی تهران رو نمیدونم و باید بگردم تا هر وقت خواستید مراجعه کنید


    موفق باشید

  10. #490
    کاربر موثر

    محل سکونت
    تهران
    نوع حیوان خانگی
    عروس هلندی
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    شماره عضویت
    4322
    نقل قول نوشته اصلی توسط Da Vinci نمایش پست ها
    سلام مجدد

    نه نفیسه خانم هستن همچین کسایی، منتها اونطوری که شما میگید پیدا نمیشه، خوب اگه کسی بزرگ کنه و شما بخواین بخرید که مسلما بهتون نمیفروشه اما کسانی هستن که جوجه رو بهشون میدید و در ازای پول بزرگش میکنند یا مغازه دار هایی که جوجه رو پیش فروش میکنن و با تضمین بهتون تجویل میدند.... ولی اگر بذارید موقعی که بزرگ شد برید بخرید که دیگه فایده نداره.... من سعی میکنم براتون پیدا کنم و نتیجش رو بهتون بگم، البته توی مشهد که همین الان هم هست یا خودم هم میتونم کمکتون کنم که هزینه ای هم نداشته باشه ولی تهران رو نمیدونم و باید بگردم تا هر وقت خواستید مراجعه کنید


    موفق باشید

    نفیسه جونم...من پول هم نمی خوام بده برات بزرگ میکنم دوست جونم...من عاشق پرنده هام

صفحه 49 از 529 نخستنخست ... 30313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676899149 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پايكا/ Indian Crested Porcupine
    توسط hsoonheb در انجمن راسته خرگوش ها
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 12th June 2012, 12:13 PM
  2. سوسمار باغی هندی / indian garden lizard
    توسط hsoonheb در انجمن خانواده ی اگاماها(Agamidae Family)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 19th November 2011, 06:11 PM
  3. تمساح گاویل (Indian gavial)
    توسط simple mind در انجمن طبقه بندی گونه ها
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 14th October 2011, 12:33 PM
  4. مار آلو سر / ( Indian gamma snake)
    توسط hsoonheb در انجمن مار های نیمه سمی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20th September 2011, 01:29 AM
  5. پاراکیت طوق دار هندی (Indian Ring-necked Parakeets )
    توسط Shahrzad در انجمن پاراکیت ها(Parakeets)
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 1st October 2010, 03:16 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی : کیف لپ تاپ