مجله آشپزی مثبت - فاطمه سادات شمس: وقتی قرار است گوشت را کنار بگذاریم باید از انواع و اقسام حبوبات در رژیم غذاییمان استفاده کنیم . به عنوان مثال عدسی را اغلب افرادی که گیاه خوار هستند زیاد می خورند ولی آیا تا حالا خوراک و یا خورش دال عدس خورده اید؟ این غذا را امتحان کنید پشیمان نمی شوید فقط اگر آب آن اضافه باشد می توانید آن را به صورت خورش با پلو هم بخورید در غیر این صورت با نان یک وعده شام مقوی و خوشمزه خواهید داشت.



مواد لازم برای 3 تا 4 نفر‌

300 گرم عد س‌ قرمز
5 حبه‌ سير كوبيد ه‌
1 عد د پياز نگینی خرد شد ه‌


1 عد د سيب‌زميني‌ نگینی خرد شد ه
به میزان لازم روغن‌، نمك‌، فلفل‌ و زرد چوبه‌
4 /1 پیمانه تمبرهند ي‌



طرز تهیه:

1. ابتدا دال عدس را بشویید و آن را در سبدی بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. پیاز را با مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت دهید تا طلایی شود، سپس فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید. حالا باید دال عدس را همراه سیب زمینی خرد شده و 3 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریزید. بعد از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم کنید.


2. در یک کاسه کوچک تمبر هندی را در آب ولرم حل کنید، سپس آن را از صافی رد کرده و کنار بگذارید. بعد از 15 دقیقه عصاره تمبرهندی را داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم صبر کنید تا خورش جا بیفتد.


3. در مرحله آخر نمک غذا را تست کنید. خود تمبر هندی دارای نمک است. در صورت نیاز نمک بیشتری به غذا اضافه کنید. حالا غذا را در ظرفی که برای سرو کردن آماده کرده اید بریزید و آن را همراه با نان یا پلوی سفید سرو کنید

منبع : مجله آشپزی مثبت