فروش غذا و لوازم حیوانات خانگی و طوطی سانان فروش نور حرفه ای آکواریوم

تشکر تشکر:  145
لایک لایک:  141
مخالفت مخالفت:  0
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
  1. #1
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385

    تجربیات ارزشمند دارندگان آکواریوم های گیاهی

    سلام دوستان عزیزم

    این تاپیک ایجاد شده تا تجربیات ارزشمند خودمون رو درباره نگهداری از تانکهای گیاهی به اشتراک بزاریم تا همه دوستان استفاده کنن .
    هیچ سئوال و جوابی در این تاپیک انجام نمیشه بلکه فقط نوشتن تجربیاتی هست که تا اکنون از نگهداری تانک گیاهی خودمون بدست آوردیم
    تجربیات شخصی در مورد بستر - کود دهی - لامپ و نور - تزریق دی اکسید - مبارزه با جلبک خواهد بود

    لطفا در مدت نگهداری از تانک گیاهی خودتون هر تجربه ای بدست آوردین که بدرد دوستان دیگر این انجمن میخوره بنویسید

    سئوالهای احتمالی رو در تاپیکهای مربوط به خودش بپرسید درغیر اینصورت پاک میشه چون اینجا فقط باید تجربه شخصی نوشته بشه


    از همکاری شما کمال تشکر رو دارم

  2. #2
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    از خودم شروع میکنم
    چند تا تجربه شخصی
    :

    برای هرس کردن گیاهایی که به سطح آب رسیدن بهترین کار اینه که از نصف بهبالا هرس کنیم . در غیر اینصورت دیرتر رشد میکنن چون فاصله شون از نور خیلی زیاد میشه و شما میبینید که دیرتر برگ میزنن و رشدشون کندتر میشه
    فاصله کاشت گیاهان رو رعایت کنیم که نور به برگهای پایین تر هم برسه . فاصله خیلی کم گیاهان باعث میشه برگهای پایینی بسرعت پلاسیده شده و ریزش کنن
    کود مایع رو می بایست جلوی خروجی فیلتر ریخت که سریعا در همه جای تانک پخش بشه
    گردش آب زیاد باعث رشد کم گیاهان میشه چون فرصت بدست آوردن دی اکسید و جذب کود رو از دست میدن
    گردش آب ملایم در تانک گیاهی باعث میشه کود و دی اکسید حل شده به همه جای تانک برسه و گیاهان استفاده کنن

    ویرایش توسط mahdi3000 : 3rd June 2014 در ساعت 04:37 PM

  3. #3
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    سلام

    دوستانی که میخوان علف مویی و گلاسو و اشک بچه در تانکشون داشته باشن بایستی ماهیهایی مثل لوچ دلقک - لوچ کماندو - کت زرد - کوریدوراس رو از تانکشون حذف کنن

    استفاده همزمان از کودهای کشاورزی مثل انواع کریستالون و کود کشاورزی آهن با کودهای شرکتی - در آب واکنش میده و سبب رسوب روی شیشه و گیاها میشه و همچنین ممکنه آب رو کدر کنه

    استفاده از انواع کودهای کشاورزی کریستالون با آهن کشاورزی هیچ رسوب و واکنشی نداره و آب شفاف باقی میمونه

    کود مایع هیومیک اسید کشاورزی با کود مایع آهن شرکتی واکنش و باعث رسوب روی شیشه تانک و گیاهان میشه

    برای تمیز کردن دیف سرامیکی و دیفوژر تایفان بایستی اونهار وداخل ظرف آبی که داخلش مایع رقیق شده سفید کننده مثل وایتکس ریختیم قرار بدیم . معمولا 20 دقیقه کافیه . بعدش با آب فراوان آبکشی میکنیم و قابل استفاده مجدد هست

    ویرایش توسط mahdi3000 : 4th June 2014 در ساعت 03:45 PM

  4. #4
    کاربر موثر

    تخصص
    computer
    محل سکونت
    tehran
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    FISH
    تاریخ عضویت
    Nov 2012
    شماره عضویت
    10816
    میانگین پست در روز
    0.09
    تعداد ارسال ها
    159
    با سلام

    بنده تجربه ای که در مورد جلوگیری از جلبک داشتم

    1- دادن کود مایع روزانه بهتر از هفتگی است چون اگر کود زیاد باشه تبدیل به جلبک میشه و این کار اجازه به جلبک نمیده و مقدار نیاز گیاه هر روز تامین میشه
    2- مقدار ساعت از 6 ساعت شروع کردم و ماهانه 1 ساعت اضافه کردم و در آخر سر به 2 تا 6 ساعت نور دهی در روز تبدیل کردم و بین این 6 ساعت 4 ساعت خاموشی دادم

  5. #5
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    سلام

    توی تانک 270 لیتری با 3 نوع جلبک روبرو شده بودم

    - 1
    جلبک مویی سبز بنام اسپیروجیرا ( Spirogyra )
    - 2
    جلبک سبز نقطه ای بنام ( Green Spot Algae )
    - 3
    جلبک ریش سبز بنام ( Hair Thread Fuzz )

    کارهایی که انجام دادم اینها بود :

    برای از بین بردن جلبک اولی کود آهن رو قطع کردم و شروع کردم به تعویض آب مکرر یعنی هفته ای 3 بار و هر بار 30 لیتر آب سیفون میکردم و آب RO میریختم . با اینکار سختی کلی آب رو از 290 به 130 رسوندم و از طرف دیگر با تزریق دی اکسید یعنی 3 حباب در ثانیه آب سبک و اسیدی شد . هر روز با مسواک جلبک مویی رو جمع میکردم . با این کار در عرض 10 روز جلبک مویی پژمرد و از بین رفت
    کارهایی که برای از بین بردن جلبک مویی سبز انجام دادم باعث شد فسفات نزدیک به صفر بشه
    در اینحالت جلبک نقطه ای پیدا شد و روی گلاسوها و برگهای پیرتر گیاهارو پوشش داد
    غذادهی به ماهیهارو بیشتر کردم و تعویض آب رو از هفته ای 3 بار به هفته ای یکبار رسوندم تا نیترات بالا بره . نیترات به 20 mg/L رسید . فسفات پتاسیم تهیه کردم و روزی 2 سی سی به تانک تزریق کردم تا اینکه بعد از یکماه کم کم جلبک GSA از بین رفت
    از طرف دیگه جلبک ریش سبز بخاطر بالا رفتن فسفات پیدا شد که روی برگها و شیشه تانک رو پوشش میداد و با مسواک هم قابل جمع کردن نبود چون لزج بود . 3 تا سیامی داشتم پس 3 تا دیگه اضافه کردم ولی چون غذای ماهی میخوردن به خوردن این جلبک علاقه نشون نمیدادن در حالی که بهترین راه از بین بردن این نوع جلبک - شارک سیامی جلبکخوار بود . 3 روز غذا نریختم و روز سوم دیدم اثری از جلبکها نیست و توسط سیامی جلبکخوار و رنگین کمان نئون خورده شده بودن
    واسه از بین بردن هر سه جلبک در آن واحد باید نیترات روی 15mg/L و فسفات روی 1mg/L تنظیم باشه و تعویض هفتگی یک سوم آب و تزریق دی اکسید کربن تا 30ppm مد نظر قرار بگیره و جمع آوری با مسواک و استفاده از ماهیها و حلزونهای جلبکخوار هم جزو لیست موجودی تانک گیاهی باشه

    ویرایش توسط mahdi3000 : 7th June 2014 در ساعت 12:27 AM

  6. #6
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    تجربیات

    بخاطر بکار بدن آب RO و سبکی و اسیدی بودن آب - چندین بار ماهیهایی مثل تترا نئون مشکی و تترا جواهر و رنگین کمان نئون تخمریزی کردن و از هر کدوم 15 تا 20 عدد بچه دیدم که رشد هم کردن
    ماهیهایی مثل رازبورا و جلبکخوار سیامی و تترا کاردینال و رنگین کمان باله ریسمانی هم بارها جفت گیری کردن و تخم هم ریختن ولی یا بچه نشده و یا توسط ماهیها خورده شدن و البته اینهایی که اسم بردم به آب بسیار سبک نیاز دارن که برای بنده امکان پذیر نیست در این تانک بکار ببرم
    الان سختی کلی آب رو سعی میکنم با دستگاه TDS متر همیشه کنترل کنم و زمانی که به 150 ppm میرسه با تعویض 20 الی 30 لیتر آب با آب RO که TDS اون روی 10ppmهست سختی کلی تانک رو به 130 می رسونم

    در واقع آب سبک برای بیشتر گیاهای آکواریومی مفیده و باعث میشه جذب کود مایع و انواع المانهای مغذی آب بهتر انجام بگیره . همچنین آب سبک و اسیدی محل زندگی بیشتر انواع ماهیهای نوع تترا هم هست . در ضمن حلالیت دی اکسید کربن در TDS پایین تر با دمای کمتر بیشتره

    ویرایش توسط mahdi3000 : 8th June 2014 در ساعت 03:52 PM

  7. #7
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    سلام
    چند تجربه دیگر :

    بهتره از غذاهای روی آبی برای تغذیه ماهیها استفاده کنیم . غذاهای زیر آبی بیشترشون لابه لای بستر کف میرن و از دسترس ماهیها گم میشن و همین امر باعث زیاد شدن آمونیاک میشه و تعادل زیستی تانک گیاهی و ماهی رو بهم میزنه . جلبک هم پشت بندش ظاهر میشه
    حلزون برای تانک گیاهی خیلی خوبه . حلزون هایی که من تا حالا توی تانک داشتم حلزون گرد کوچیک بودن و همیشه میبینم که جلبکهای روی گیاها و روی بستر و شیشه رو میخورن . برگهایی پیرتر که در حال پوسیدن هستن رو هم دیدم که میخورن پس از این نظر هم خوبن
    اما زمانی که بخوای از تانک عکس بگیری میبینی که مشکل حلزون توی ذوق میزنه
    حلزون برای دفیوژر سرامیکی هم خوبه چون جلبکهای روی سرامیک رو میخورن اما برای دیفهای چرخشی معظل واقعیه . حبابهای دی اکسید به حلزون گیر میکنن و جمع میشن یهو میرن بالا و حل نمیشن . بخاطر همین موضوع من در تانکهایی که دیف تایفان جی بی ال دارم از حلزون کیلر استفاده کردم و تا 95 درصد جواب گرفتم
    تجربه حلزون سیب رو هم دارم . اول جلبک هارو میخوره و بعد شروع به خوردن گیاهای ظریف میکنه
    اما واقعا دارم میگم که من مدتها حلزونهای گرد کوچیک رو تحت نظر گرفتم و دیدم جلبک میخورن ولی چون ریز هستن نمیتونن اونقدری جلبک بخورن که چشمگیر باشه
    تجربه استفاده از ضد جلبک آزو رو داشتم . با استفاده از ضد جلبک آزو نصف حلزونهای تانک 270 لیتری از بین رفتن
    توی دو تا تانک با بستر دست ساز هم با استفاده از سولفات مس تونستم حلزونها رو از بین ببرم اما به سیکل هم آسیب میزنه

    ویرایش توسط mahdi3000 : 13th June 2014 در ساعت 10:21 PM

  8. #8
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    تجربه شخصی :

    درباره پیشگیری از ورود حلزون به داخل تانک چند تا راه کار وجود داره : یکی اینکه گیاهان رو قبل از انتقال به تانک با زاج سفید ضد عفونی کنیم . برای ضد عفونی معمولی - یک قاشق زاج سفید رو در 4 لیتر آب حل کنیم و گیاهارو یکساعت داخلش بزاریم . برای از بین بردن حلزون و تخم حلزون 2 ساعت داخل محلول زاج سفید میزاریم و بعد از آبکشی - گیاهان رو به تانک انتقال میدیم

    قبلا از پرمنگنات پتاسیم استفاده میکردم ولی ریشه گیاها آسیب میدید و بعضی هاشون هم بعد از کاشتن از بین میرفتن . یک چهارم قاشق چای خوری پرمنگانت پتاسیم رو در 4 لیتر آب میریزیم و گیاهارو 15 دقیقه در اون ضد عفونی میکینم . اما بنده چند بار بعد از اینکار بازم داخل تانک حلزون دیدم

    بنده بهترین روش رو استفاده از حلزون کیلر میدونم . 6 عدد حلزون کیلر برای 100 لیتر آب - بعد از دو ماه هیچ حلزونی دیده نمیشه
    ماهیهای حلزون خواری مثل لوچ دلقک و لوچ کماندو هم داشتم اما حلزون ها هم سالها موجود بود . شاید روزی 2-3 تا دونه میخوردن اما با تکثیر دوباره حلزونها - بازم جایگزین میشدن

    بهترین کار همونیه که بیشتر دوستان تجربه کردن و اون استفاده از حلزون کیلر هست
    ویرایش توسط mahdi3000 : 16th June 2014 در ساعت 03:18 PM

  9. #9
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    سلام

    تجربه ثابت کرده که تهیه کتاب مربوط به هر رشته برای پیشرفت در اون کار بسیار موثره
    بنده توی هر رشته که کار کردم و وارد شدم همیشه سعی کردم کتا***** که درباره اون رشته نوشته شده تهیه کنم و با مطالعه اونها از علم و تجربه دیگران برای پیشرفت کار خودم استفاده کنم

    تجربه مادر علومه . پس دوستانی که میخوان در راه اندازی و نگهداری از تانکهای گیاهی و غیر گیاهی موفق بشن و در اینکار پیشرفت داشته باشن بایستی بگردن و کتا***** که مربوط به این سرگرمی بسیار عالی هست رو تهیه و مطالعه و تجربه کنن
    کتا***** که من تا حالا خریدم و چندین بار مطالعه کردم اینها هستن
    از کتابها عکس گرفتم و آپ کردم تا اسم و نویسنده و جلدشون رو ببینید
    این کتابها بمن کمک کردن تا در نگهداری از آکواریومهای ماهی و گیاهی و بسترسازی تجربه های زیادی بدست بیارم











    موفق باشید


  10. #10
    همکار قدیمی آکواریوم های گیاهی

    تخصص
    تعمیرات کامپیوتر
    محل سکونت
    رشت
    جنسیت کاربر
    مرد
    نوع حیوان خانگی
    ماهی
    تاریخ عضویت
    May 2012
    شماره عضویت
    8794
    میانگین پست در روز
    0.68
    تعداد ارسال ها
    1,385
    سلام

    وقتی گیاهای داخل تانک خیلی زیاد باشن حتما باید برای ماهیها اکسیژن دهی انجام بگیره حالا یا با پمپ و سنگ هوا و یا ایجاد تلاطم سطحی مثلا پیچوندن خروجی فیلتر سطلی

    بنده شبها لوله خروجی فیلتر رو کمی میپیچونم که روی سطح آب تلاطم ایجاد و تبادل اکسیژن با آب انجام بگیره چون بارها دیدم ماهیها به سطح آب اومدن تا اکسیزن بگیرن . سنگ هوا نمیتونم نسب کنم چون با رسیدن حبابهای هوا به سطح آب و ترکیدنشون لامپها رو خیس میکنن که بتدریج لامپ سفید و یا زرد میشه
    وقتی گیاه زیاد باشه در زمان خاموشی شروع به تزریق دی اکسید در آب میکنن و اکسیژن رو به مصرف میرسونن . ممکنه اوایل شما ببینید که ماهیها سالم هستن اما بتدریج آبشش اونها آسیب میبینه و برای گرفتن اکسیژن به سطح آب میان البته نه همه ماهیها
    ماهیهایی که مریض شدن زودتر اینکارو میکنن و همچنین ماهیهایی که نمیتونن کمبود اکسیژن رو تحمل کنن .

    در مورد اکسیژن دهی گیاها بدون فتوسنتز - زمانی اتفاق میوفته که تازه سیفون و تعویض آب انجام شده باشه . در اینحالت چون اکسیژن زیادی وارد آب شده گیاها اکسیژن اضافی رو خالی میکنن . اما دو روز بعد دیگه این اتفاق نمیوفته مگر زمانی که مقدار نور و دی اکسید و کود در آب مناسب باشه تا گیاهها فتوسنتز کنن و اونوقت اکسیژن دهی شروع میشه .

    موفق باشید

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 22nd February 2014, 10:36 PM

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
تبلیغات متنی : کیف لپ تاپ