سلام
دوستانی که میخوان از کنترل سطح استفاده کنن و آبی که بجای آب تبخیری وارد تانک بشه تی دی اس صفر داشته باشه
ابتدا باید از رزین استفاده کنن و همنطور به یک منبع احتیاج دارن برای دپو کردن آب با تی دی اس صفر
بعد ، از منبع آب را با استفاده از کنترل سطح به تانک انتقال بدن
برای اطلاع از کیپ شدن ممبران ، ابتدا باید شیر منبع دستگاه و همینطور شیر میکس را ببندید بعد از سه راهی که بعد از ممبران هست آب برداشت کنید
اگه آب خروجی بصورت یه خط ممتد بود پس ممبران سالمه اگه قطره قطره بود دیگه موقع تعویض هست
تی دی اس متر هم کمک میکنه ، معمولا د رصورت اصل بودن ممبران تی دی اس بین 8 تا 13 باید باشه
موفق باشید
سلام علیرضا جان ممنون از کمکت ، بنظرت من یه کارتریجه رزین بخرم و قبل از ورودیه آب به آکواریوم وصل کنم تا چه حدی تی دی اس پایین میادش و این رزین تا چند وقت جوابگو هستش اصلا کارم درسته یا نه ، من فقط یه منبعه آب با تی دی اسه نزدیکه به صفر میخام تا بتونم هر هفته مقداری سیفون کنم تا شرایط آکواریوم از این حالت در بیادش ، دیاتوم. کلافم کرده . دوستان من منتظر نظراتتون هستم فردا میخام برم و اقدام کنم ممنون میشم قبل از هر کاری راهنماییم بفرمایید .
سلام چون ماشالله پستها زیاد بود نقل قول نکردم تو قالب یه پست قرار میدم همرو
این ادرس جایی هست که من ازش خرید میکنم
سعدی شمالی،نرسیده به چهار راه مخبرالدوله روبروی بانک ملت پلاک 457
پارسیان
راجعبه صحبتهایی که شد
فرض میکنیم ممبران اصل هست و سه فیلتر اول اولی 5میکرون 2 3 کربن هستن و به موقع تعویض میشن
ممبران تو شرایط خوب واصل بودن 96 تا 98 درصد تی دی اس رو کم میکنه بسته به ورودی اب خروجی هم کم وزیاد میشه
مطلب بعدی دوستانی هست که شیر و سراهی بعد ممبران قرار دادن و اب برای تانک بر میدارن هر بار که شیر رو باز میکنید حداقل باید 1.5 لیتر اب بره تا تی دی اس از 70 بیاد رو 7 و 8 چون قبل این مقدار تی دی اس از 70 شروع میکنه به کم شدن کم کم تا به 7 و 8 برسه
مورد بعدی برای تانک فقط به سه فیلتر اول با ممبران احتیاج هست هر فیلتر و منبعو شیرو هر چیز اضافی که به غیر از اینا با اب تماس پیدا کنه و بعد اون اب برداریم تی دی اس و بالا تر نشون میده حتی ظرفی که توش تست میزنید هم اگه کثیف باشه تی دی اس بالا میره
در رابطه با رزین هم توانایی صفر کردن رو داره فقط اگه با تی دی اس 7 و 8 مثلا 200 لیتر اب با تی دی اس صفر بده با تی دی اس 30 یک سوم اون میده که این یه چیز طبیعیه هرچی تی دی اس ورودی بالاتر باشه زوتدر اشباع میشه
من با نمک ندیدم رزین رو شارژ کنن و نمیدونم جواب میده یا نه ولی اقای نوروزی میگن میشه دستورو بزارن خیلی عالی هست چون رزین خودم هم الان خروجیش از 0 به 2 رسیده و خیلی وقته باید عوض شه
اکثر فیلمایی که دیدم با دو نوع اسید این کارو میکنند
حتی gfo و کربن هم شارژ میشه کرد
سیستم خونه من که برای تانک هست از سه فیلتر اول و یه ممبران و یه رزین تشکیل شده با یه تی دی اس متر
سیستم ro 200 تومن شد 100 تومنم هزینه رزینو خورده خرجاش و یه تی دی اس متر 35 تومن
اینم عکسش
یک ساله داره کار میکنه تقریبا و الانم تی دی اس 7 و8 میده نه کیپ شده نه چیزی ابی هم که ازش میاد ممتد نیست
ببخشید یکم به هم ریختس الان جمعو جور تره جاش دادم زیر پایه تانک
اون هوزینگ خالی هم برای رزینمه که کارتریجش دسته یکی از دوستان بود میخواست تست کنه الان پره اون
موفق باشید
سلام یونس جان. منم یک ماه با مشکل شما سروکله زدم و در آخر معلوم شد ممبران تقلبی بوده و ۱۰ لایه. ( اون عکسی که از مقایسه ممبران ها انداختی ممبران تقلبی خودم هست با ممبران اصلی ) بعد که به این موضوع پی بردم ممبران ۲سال کار کرده قبلیم رو انداختم رو دستگاه و در کمال ناباوری دیدم TDS بالای 22 اومد به ۵و بعد از گذاشتن رزین هم رسید به یک. حیف خرجهایی که بابتش کردم. ممبران شما ۱۰ لایه هست و ۱۰۰٪ تقلبی. ممبران اصلی باید ۱۵-۱۶ لایه باشه و تازه ۱۵ لایه هم که باشه باز دلیل بر اصل بودنش نیست ولی اون مقداری که باید TDS رو بیاره پایین٬ مییاره. شما همین Filmtec DOW رو با ۱۵-۱۶ لایه و البته هلوگرام ۳ بعدی بگیری٬ حله. ممبران ها ۵۰ و ۷۰ و ۱۰۰ گالنی داره. عکس ممبرانی که گذاشتی ۵۰ گالنی هست و میتونی از عدد آخر مدلش این رو بفهمی. یعنی جایی که نوشته TW30-1812-50. صد گالنی که فکر نکنم پیدا کنی ولی ۷۰ پیدا میشه و شمام همون رو بگیر. اختلاف قیمتش با ۵۰ گالنی حدود ۵-۶ هزار تومانه. میزان آبی که در ساعت میده بیشتره. ولی خیلی رو هلوگرامش زوم نکن. با این مشخصات که بگیری باید TDS بین ۵-۷ بهت بده و بعد از چند سال هم که TDS به ۱۳ رسید باید عوضش کنی. در ضمن این رو هم در نظر داشته باش که بعد از چیزی در حدود ۲۰ لیتر که آب ازش کشیدی TDS رو اندازه بگیری. همین TDS HM هم خوبه و منم از همین دارم. در مورد رزین هم با این TDS خیلی سریع اشباع میشه و به صرفه نیست. ممبران رو که درست کردی در تماس باش تا رزین رو هم بگیریم. موفق باشی.
ویرایش توسط imaan : 19th October 2014 در ساعت 09:43 PM
سلام
آب داخل سیستم موتورخونه ها یه سیکل بستس و به خاطر اینکه داخل لوله ها رسوب نکنه از رزین استفاده میکنن تا آب رو سبک کنن ، رزینهاش هم تو بازار موجوده ولی 20 لیتری و بیشتره و فله نمیدن بعد مدتی رزینها اشباع میشن و یه منبع زخیره هست که داخلش سنگ نمک (سدیم کلرید (NaCl) ) میزارن و آب میریزن داخلش و هر چند مدتی این آب نمک رو از داخل رزین عیور میدن تا احیا بشن
پس در نتیجه همین رزینها رو هم میشه با سنگ نمک احیا کرد و یه امتحان ساده تر احیای اون با نمک طعامه که یا جواب میده یا نمیده که خرج زیادی نداره و اگه سنگ نمک در دسترس دارید که چه بهتر
درصد خاصی هم نداره 250 گرم رو بریزید تو 1.5 لیتر آب
دوستان دسته همگیتون درد نکنه. با توضیحاتی که دادید و تستهایی که خودم انجام دادم ، بی شک ممبران تقلبی هستش و باید تعویض بشه ، چون الان من کله سیستمرو باز کردم و 2فیلتر آخررو حذفش کردم تا امتحان کنم ببینم جواب میده یا نه ، ولی بعد از این همه زحمت که چند روز منو سر درد دادش الان رفتمو یه تسته دیگه گرفتم که تی دی اس رویه 100 بودش و بعد از مدتی که دستگاه کار کردش در آخر تی دی اس رسید به 40 و پاینتر نیومدش ، ولی یک نتیجه گیری میشه کرد که کله سیستمه کنترله سطحه آکواریومرو زیر سوال میبره ، چون اگه قرار باشه هر بار که آب بخواد وارد آکواریوم بشه بجایه تی دی اسه صفر یا حدود صفر آبی با تی دی اسه 100 وارد آکواریوم میشه ، البته این با این ممبرانه تقلبیه من هست . شاید با ممبرانه اصل شروعه تی دی اس خیلی کمتر از این باشه که قابله تحملتر باشه . من با فرمایشاته شما اول ممبرانرو تعویض کنم و بعد رزین تهیه کنم ، دوستان نتیجرو براتون اعلام میکنم امیدوارم نتیجه خوبی بده تا مشکله خیلی از دوستان حل بشه . بازم ممنون از هگیتون .
اقا یونس هیچ کنترل سطحی مستقیم به دستکاه RO نباید وصل شه
اب باید یه جا دپو شه و کنترل سطح به اون اب دپو شده وصل شه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)