چگونه ناخن های خوکچه هندی را کوتاه کنیم !





خوکچه هند ی یکی از حیوانات خانگی عالی است که امروزه هم بچه ها و هم بزرگسالان از ان نگهداری میکنند و نگهداری ساده ای دارند !خوکچه هندی هم یک حیوان خانگی هستند پس همانند انها باید یک سری نکات برای حفظ سلامتی انها رعایت شود که یکی از انها کوتاه کردن ناخن انها است که قسمت مهمی از نگهداری انها را تشکیل میدهد !



رعایت این نکته باعث این میشود که خوکچه هندی شما سالم باشد و زندگی سالمی را داشته باشد .شما همیشه میتوانید برای کوتاهکردن ناخن به کسایی که این کار را میکنند یا دامپزشکی مراجعه کنید انها حتما این کار را در قبال مقدار کمی پول انجام میدهند اما ممکن است شما بخواهید خودتان ناخن های خوکچه تان را بگیرید پس میتوانید با دنبال کردن این ترجمه مطالب زیادی بیاموزید که به شما کمک میکند بدون مراجعه به دامپزشک انجام دهید !


این مقاله نسبتا اسان است و شما با مطالعه ان تا حدودی میتوانید این کار را بدون کمک انجام دهید اما دیدن فیلم هایی در این مورد به شما کمک زیادی خواهند کرد تا این کار را انجام دهید .


برای شروع شما باید با مراجعه به پت شاپ ها و مغازه های حیوان فروشی یا مطب های دامپزشکی یک ناخنگیر کوچک که مخصوص کوتاه کردن ناخن جوندگان است تهیه کنید توجه کنید که به هیچ وجه نباید با ناخنگیرهای بزرگ اینکار را کرد پس لطفا این اشتباه را نکنید !





شما همچین میتوانید از ناخنگیر های کوچک که برای بچه ها و نوزادان استفاده میشود استفاده کنید انتخاب یک ناخنگیر به عهده شما و با توجه به سلیقه شخصی شما است و در این مورد هیچ بایدی وجود ندارد !

حالا از یک فردی در خانه در خواست کمک کنید و از او بخواهید برای جند دقیقه وقتش را در اختیار شما بگذارد چون شما همیشه برای انجام اینکار نیاز به فرد دیگری دارید تا خوکچه را در دست هایش بگیرید و تسلط داشته باشد تا شما بتوانید با تمرکز کامل ناخن ها را کوتاه کنید .


خب حالا انگشت خود را بر روی بدن خوکچه هندی یعنی بین دستها و پاها قرار دهید چون این باعث میشود که خوکچه نه فرار کند نه بتواند شما را گاز بگیرد و شما نیز تسلط بیشتری خواهید داشت پس به این نکته توجه لازم را بکنید .


حالا با ملایمت بسیار زیادی یک پا یا دست را در دستتان بگیرد و به ارامی شروع کنید ناخن ها را کوتاه کنید و وقتی تمام شد پای بعد را کوتاه کنید تا کامل تمام شود البته به عنوان نکته میتوان اینجا یاد اوری کرد که هنگام کوتاه کردن ناخن ها شما باید بسیار دقت مننید و ناخن ها را از ته نگیرید چون باعث خونریزی میشود و این واقعا دردناک است .

برای اینکه شما ناخن ها را از ته نگیرید و به گوشت نرسید باید انها را از بالا و کم کم بگیرید این باعث میشود که مشکلی ایجاد نشود و به حیوان اسیبی نرسد !


شما برای مرتب سازی و تمیز بودن ناخن ها باید هر 30 روز یک بار زمان بسیار کمی را بگذارید و ناخن های خوکچه تان را کوتاه کنید توجه داشته باشید اگر ناخن ها بیش از حد بلند شوند به سختی کوتاه میشوند !


اگر شما بی دقتی کردید و باعث خونریزی پای خوکچه شدید سریعا از پودر یا بتادین استفاده کنید و با پنبه ان را فشار دهید این کار موجب میشود خونریزی بند بیاد و کمی زخم بهبود یابد اما پیشگیری بهتر از درمان است پس حتما مراقب باشید چون اگر جلوی این کار را بگیرید بسیار بهتر است .


اگر برای اولین بار میخواهید ناخن های خوکچه را براتی اولین بار بگیرید میتوانید از کسی که در این کار مهارت دارد کمک بگیرید یا به دامپزشکی مراجعه کرده و طرز صحیح کوتاه کردن ناخن را بیاموزید .




شما میتوانید کوتاه کردن ناخن خوکچه هندی را بعد از 2 ماهگی شروع کنید و هر 30 روز یک بار ان را تکرار کنید .



شما میتوانید خلاقیت به خرج دهید و از سنگ معدنی یا اجر در قفس خوکچه استفاده کنید این باعث میشود خوکچه نیاز کمتری به کوتاه کردن ناخن پیدا کند !
مترجم :پارنیا .خ


منبع :ehow.com


منبع عکس : google